Solat : Tahajjud

by - 20.7.15

Assalammualaikum!


Hari nak lah dikongsikan satu solat yang teramat lah bernilai kalau kita lakukannya. Tak susah mana pun.

1. Niat



"Sahaja aku sembahyang sunat tahajjud dua rakaat kerana Allah SWT Ta'ala"

2.Pada rakaat pertama & Kedua;

1. Baca Surah Al fatihah
2. Baca Surah Pilihan (mana2 surah)

3. Semasa sujud rakkaat kedua, duduk dan baca tahiyyat akhir lalu memberi salam.
namun sesudah tu sambung baca surah ni;


credit: siraplimau.com

saya pun tak tau wajib ke tidak baca ni. sapa2 yang tau tu cakaplah kat komen. Tapi saya hafalkan ajer nak dapat pahala lebihbhgvytr 

-Sekian, Wassalam-





You May Also Like

0 ulasan